Повернутися до звичайного режиму

Колективна форма навчання

Загальноприйнятими формами організації навчальної роботи є колективна — уроки у школі, екскурсії, факультативні заняття тощо.

Організація занять за індивідуальною формою навчання

Права та обов’язки учнів, які навчаються за індивідуальною формою, визначено Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту». Всі учні, у тому числі й ті, що навчаються за індивідуальною формою, є повноправними учасниками навчально-виховного процесу навчального закладу

Наказ МОН України від 12.01.2016 №8 "Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах"

Екстерна́т — це форма отримання освіти, яка передбачає самостійне вивчення загальноосвітніх програм з подальшою проміжною та державною (підсумковою) атестацією у загальноосвітньому навчальному закладі. Екстернат дає можливість отримати загальну середню освіту, не відвідуючи школу щодня. Також екстерн може пройти програму двох класів за один навчальний рік.

Перевага екстернату полягає в тому, що він надає учню можливість зробити натиск на потрібних предметах, звільняє час для підготовки у вищий навчальний заклад, дозволяє суміщати навчання у школі з роботою, з навчанням в іншому навчальному закладі, спортивній школі, мистецькій установі чи у гуртку. Головний принцип екстернату— звільнити учня від щоденних занять у школі, зекономивши у такий спосіб час, проте забезпечивши учня повноцінною освітою. Учень засвоює програму самостійно, вчитель лише контролює ступінь засвоєння матеріалу. Для цього учень складає заліки та екзамени і на підставі позитивних результатів державної атестації отримує атестат державного зразка.

Недоліками екстернатної форми є неможливість співробітництва з іншими учнями (робота в колективі) відсутність супроводу навчальної діяльності та впливу вчителя на навчальну діяльність учня.

Наказ МОНУ від 13.03.2017 №369 "Про затвердження Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах"

Дистанційне навчання

Впровадження дистанційного навчання в загальноосвітніх закладах відбувається в межах реалізації дослідно-експериментальної роботи.

Наказ МОН України від 25.04.2013 № 466 "Про затвердження Положення про дистанційне навчання"

Організація інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у навчальних закладах

Постанова КМУ від 09.08.2017 №588 "ЗМІНИ,що вносяться до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"

Наказ МОН України від 20.02.2017 № 262 "Про затвердження Плану заходів, спрямованих на забезпечення додержання прав осіб з інвалідністю"

Постанова КМУ від 14.02.2017 №88 "Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами"

Наказ МОН України від 31.01.2017 № 136 "Про затвердження Плану заходів МОН з реалізації плану заходів з виконання рекомендацій, викладених у заключних зауваженнях, наданих Комітетом ООН з прав осіб з інвалідністю, до першої доповіді України про виконання Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю на період до 2020 року"

Лист МОНУ від 10.01.2017 №1/9-2 "Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливому освітніми потребами"

Постанова КМУ від 26.10.2016 №753 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів Українивід 23 квітня 2003 р. № 585"

Лист МОН України від 30.08.2016 №2/1-14-1659-16 "Щодо організації навчального процесу для учнів з особливими потребами з урахуванням змін"

Лист МОН України від 09.06.2016 №1/9-293 "Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів"

Наказ від 31.12.2015 №1436 "Про затвердження заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі"

Наказ МОН України від 17.09.2013 №1312 "Про виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2013 р. № 607"

Постанова КМ України від 21.08.2013 № 607 "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами "

Лист МОН України від 08.08.2013 №1/9-539 "Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітямз особливими освітніми потребами"

Наказ МОН України від 14.06.2013 №768 "Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей з інвалідності"

Наказ МОНУ України від 28.05.2013 № 621 "Про створенняекспертно-консультативної ради з питань аутизму"

Протокол від 01.03.2013 № 2/3-2 КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ РІШЕННЯ

Наказ МОН України від 09.12.2010 №1224 "Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах

Наказ МОН України від 15.09.2008 №852 "Про затвердження Положенняпро спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку

Наказ МОН України від 20.02.2002 № 128 "Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільнихнавчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах"

Кiлькiсть переглядiв: 496

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.