Вимоги до оформлення презентацій

Вимоги щодо врахування фізіологічних особливостей людини у сприйнятті кольорів і форм

· Стимулюючі (теплі) кольори сприяють збудженню і діють як подразники (у порядку спадання інтенсивності впливу: червоний, оранжевий, жовтий);

· Дезінтегруючі (холодні) кольори заспокоюють, викликають сонливий стан (фіолетовий, синій, блакитний, синьо-зелений, зелений);

· Нейтральні кольори: світло-рожевий, жовто-зелений, коричневий:

· Поєднання кольорів – кольору знака і кольору фону – суттєво впливає на зоровий комфорт, причому деякі пари кольорів не тільки стомлюють зір, а й можуть спричинити стрес (наприклад: зелені символи на червоному фоні);

· Найкраще поєднання кольорів шрифту і фону: білий на темно-синьому, чорний на білому, жовтий на синьому;

· Кольорова схема має бути єдиною для всіх слайдів;

· Будь-який фоновий малюнок втомлює очі та знижує ефективність сприйняття інформації;

· Чіткі, яскраві малюнки, що швидко змінюються, легко вловлює півсвідомість, вони швидко запам’ятовуються;

· Будь-який другорядний об’єкт, що рухається (анімований), знижує якість сприйняття матеріалу, відволікає, порушує динаміку уваги;

· Підключення у вигляді фонового супроводу неревалентних звуків (пісень, мелодій) швидко втомлює, знижує продуктивність навчання.

Увага! Людина може одночасно запам’ятовувати не більше трьох фактів, висновків, визначень.

Додаткові вимоги до змісту презентації (за Д. Льюїсом)

· Кожен слайд маж відображати одну думку;

· Текст має складатися з коротких слів та простих речень;

· Рядок має містити 6–8 слів;

· Всього на слайді має бути 6–8 рядків;

· Загальна кількість слів не повинна перевищувати 50;

· Дієслова мають бути в одній часовій формі;

· Заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні засади слайда;

· У заголовках мають бути і великі, і малі літери (не тільки великі);

· Слайди мають бути не надто яскравими – зайві прикраси лише створюють бар’єр на шляху ефективної передачі інформації;

· Кількість блоків інформації під час відображення статистичних даних на одному слайді має бути не більше чотирьох;

· Підпис до ілюстрації розміщується під нею, а не над нею;

· Використовувати об’єкти SmartArt, діаграми, графіки,таблиці, порівняльні таблиці;

· Всі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.

Загальні правила використання шрифтів та принципи відбору шрифтів для презентації

1. Кожен шрифт (гарнітура + написання) має одне змістове навантаження. Для сталої гарнітури традиційними є такі:

· Напівжирний шрифт – назви структур документа;

· Курсив – логічний наголос, зокрема для формулювання основних положень, означень тощо;

· «прямий» звичайний – основний масив інформації;

2. Текст, що сприймається або використовується у психологічно напруженій нестандартній ситуації, треба подати гарнітурою зі спрощеним алгоритмом розпізнавання (sans sheriff – без рисочок-шерифів у написанні літер), наприклад, Arial. Такими є інструкція з правил безпеки, нормативний акт, угода з правовими чи майновими наслідками, умови олімпіад них завдань тощо.

3. Уникайте використання понад трьох шрифтів на сторінці (слайді). Інакше читач передчасно втомиться, постійно виконуючи задачу вибору алгоритму розпізнавання шрифту. Виняток становить інструкція з використання шрифтів.

4. Математичні формули подаються гарнітурою, близькою до Times New Roman, причому всі змінні – курсивом, а решта – дужки, знаки математичних дій, усталені назви функцій (sin, cos тощо) – звичайним «прямим» шрифтом.

Увага! Погано розроблена і виконана презентація залишить аудиторію холодною, незважаючи на багато чисельні яскраві ілюстрації, відеокліпи та гіперпосилання. З іншого боку, добре продумана, і водночас проста презентація не залишить байдужим самого втомленого глядача, навіть якщо для її створення скористалися одним шрифтом.

Про вибір шрифтів для презентації

Вибираючи шрифти, слід керуватися такими відомостями:

  • Вибраний шрифт визначає вплив повідомлення для слухачів. Для консервативної аудиторії та серйозних повідомлень обирайте класичний шрифт (наприклад, Times New Roman); для радісних повідомлень – «веселий» шрифт (наприклад, Comic Sans MS).
  • Шрифти з зарубками (Times New Roman) легко читаються, тому їх використовують для друку великих обсягів тексту. Шрифти без зарубок (Arial) простіші, тому вони краще виглядають у заголовках та колонтитулах.
  • Створюючи презентації для перегляду в електронному вигляді або показу слайдів, використовуйте шрифти, які гарно виглядають на екрані. Шрифти Verdana, Tahoma, Bookman розроблені спеціально для використаннях на веб-сторінках. Також можна використовувати для цього Arial і Times New Roman.
  • Щоб забезпечити легкість читання, колір тексту потрібно зробити контрастним відносно кольору фону. Напівжирний шрифт і курсив використовуються лише для виділення – часте використання послаблює їх ефективність.
  • Кожний шрифт несе в собі певну індивідуальність, тому дуже важливо дотримуватися узгодженості. Якщо часто змінювати шрифт, повідомлення може виявитися неузгодженим. У презентації рекомендується використовувати 3 – 4 різних шрифтів.
Кiлькiсть переглядiв: 945

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.