/Files/images/Наталья Олеговна.jpgУчитель хімії Бєлєвцова Наталія Олегівна

Творчі завдання для учнів

Про ДИВО – КРАСУ

пісня-казка, пісня-загадка
Плекали науки знання в своїм Домі,
Гармонію розуму, сили, краси.
Раділи науки, завзяті, невтомні,
І першому кроку, і першому слову.
І ніжного слова красу пелюсткову
Вплітали в віночок Вершини краси
Так було й потому, поки в домі цьому
Леліяли розум, знання берегли.

Та сталося згодом ,що в храмі науки
Почули про Диво-красу:
Мінливо-грайливо, чарівно-бентежну,
Таку неосяжну,таку незбагненну,
З іменням співзвучним до "Чорної тьми".
То було незвично,тривожно і дивно,
Притихли науки в чеканні пітьми...
Та враз...незбагненно яскраво, грайливо Засяяло Світло Вершини краси...

То була...
Мінливо-грайлива, чарівно-бентежна,
Така неосяжна, така незбагненна
З іменням співзвучним до "Чорної тьми".
Застили науки в німому чеканні...
Аж поки до неї не льнуло Знання,
Дитя їхнє рідне не знало вагання,
Вона ж до Вершини його піднесла!!!

І склали науки цю пісню любові,
Цю пісню пошани про Диво-красу:
Мінливо-грайливу,чарівно-бентежну,
Таку неосяжну,таку незбагненну,
З іменням співзвучним до "Чорної тьми".
Яке ж то ім’я її?Друже ,вгадай!
Підказку подам тобі,тільки стривай:
Хай слово за словом біжить тут кросвордом,
А ім’я красуні спливає акордом!!!
Підказка до казки «Про Диво-красу»
По горизонталі:
1. Стародавнє «чорний»
2. Знак, символ елемента, що утворює солі
3. Учений, автор Періодичної системи елементів
4. … Грозний
5. … Мудрий
/Files/images/Кроссоворд1.jpg

По вертикалі:
1. Пернатий
2. Видатний англійський учений хімік і фізик
3. … нот від «до» до «до»
4. Лауреат Нобелівських премій 1903 та 1911 років Марія …
5. Літературний образ: вранішня …

/Files/images/Кроссворд2.jpg/Files/images/4.gif

/Files/images/%D0%B33.JPGЕтнографічні задачі для страшокласників

/Files/images/jaroslav.jpg1. У Київській русі були відомі метали: залізо, мідь, олово, стихій, ртуть, свинець, платина. Напишіть формули сполук цих елементів із Сульфуром.

2. Написати сполуки з Оксигеном елементів, сполуку яких були відомі з давніх часів на території України; вказати їх валентність (карбон, Купрум, Арсен, Станум, Меркурій).

3. Яку масу чавуну, з якого вироблялися чавунні ядра для війська Б.Хмельницького, з масовою часткою Карбону 3% можна виплавити із залізної руди масою 10 т? Руда містить 90% ферум(ІІІ) оксиду.

4. У давнину в Україну сіль привозили чумаки з Сивашу. Один віз перевозив близько 200 кг солі. У чумацькій валці могло бути до 40 возів. Скільки натрію можна було б виділити з такої кількості солі?

Цікаві експерименти

Тайнопис/Files/images/перо.gif

Мета експерименту: написати таємну записку і проявити її.
Матеріали: глибока тарілка, чашка (250 мл), піпетка, йод, лимон, аркуш з блокнота, пензлик.
Процес: Налийте в тарілку півчашки (125 мл) води.
Додайте 10 крапель йоду і розмішайте.
Видавіть лимон у чашку.
Візьміть аркуш з блокнота,який повинен вільно вміщуватися в тарілці.
Вмочить пензлик у лимонний сік і напишіть що-небудь на папері.
Дайте сокові висохнути. Занурте аркуш паперу в розчин йоду.
Висновки: весь аркуш паперу стає синім, крім напису. На темному фоні виділяються слова.
Чому?

/Files/images/Веселка.gifЕфект райдуги.

Мета експерименту: спостерігати за розділенням кольорів у чорнилі.
Матеріали: паперовий кавовий фільтр, фломастери із зеленим та чорним чорнилом, розчиненим у воді, паперова скріпка, мілка тарілка.
Процес:Складіть фільтр навпіл. Складіть його навпіл ще раз.
Намалюйте зеленою ручкою товсту риску на відстані 2-3 см від круглого краю фільтра. Намалюйте чорною ручкою товсту риску на такій самій відстані від круглого краю фільтра. Ці дві риски не повинні дотикатися, але повинні знаходитися з одного боку.
Прихопіть край фільтра скріпкою, щоб утворився конус.
Налийте в тарілку води і поставте конус основою в тарілку.Залиште його в такому положенні на годину.
Висновки: минуло близько години, і фарби розділилися. З чорної риски розходяться в боки блакитні, жовті та червонуваті смужки.
Чому?

9 клас

Доміно

/Files/images/Доміно.jpgВ доміно по визначенню типу хімічного зв’язку різних речовин можна грати і одному. Зробіть фішки за зразком. При правильному складанні всіх фішок створюється замкнутий контур.

8 клас

Цікаві експерименти
Капустяний індикатор

/Files/images/Капуста.jpgМета експерименту: зробити розчин, який би вказував на наявність кислоти або основи.
Матеріали: дві скляні літрові банки з кришками, сира червонокачанна капуста, 1 л дистильованої води, чайне ситечко.
Процес. Наповніть одну з банок дрібнонарізаними капустяними листками. Попросіть вашого дорослого помічника нагріти до кипіння дистильовану воду і вилийте цю воду в банку з капустою.Почекайте, поки охолоне вода в банці з капустою. Вилийте воду з цієї банки через ситечко в другу /Files/images/Банка.jpgбанку. Капустяні листки потім можна викинути. Одержану рідину можна поставити в холодильник і зберігати там, поки не знадобиться.Висновки:Постоявши в холодильнику, вода з-під капусти стає блакитною. Чому?Гаряча вода розчинює кольорові хімічні речовини, які містяться в листках капусти. Ці речовини забарвлюються в червоний колір під дією __________________, а під час контакту з _________________ вони стають зеленими. Капустяний сік можна використовувати, щоб виявити наявність двох різних видів речовин: кислот та основ.

7 клас

«Метаграми».
Розгадайте метаграми.

В таблиці я – відомий елемент,
Та літеру зміни з одного боку,
Переконаєшся в один момент,
Що я не елемент вже, а протока.

Там, де «З» - мене цінують,
Я – коштовний елемент.
«З» на «Д» перейменують
Я – теслярський інструмент.

У мікросвіті в згоді й мирі
Уже давно живуть два брати.
І з вісімками в «А» квартира,
У «О» - квартира сорок п’ята.

Цікаві досліди з оцтовою кислотою

для учнів 9-го класу

Кiлькiсть переглядiв: 4

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.